divendres, 14 de novembre del 2014

Puigsacalm

El dia 11 de novembre,el grup cafemn vam anar al Puigsacalm.
La nostra sortida va començar a les 7 del mati a l’institut. Vam agafar el bus per anar a Joanetes el poble on començariem la pujada fins al cim,però primer hem parat a figueres per agafar a alguns alumnes que faltaven, el viatje de Roses a Joanetes va durar 1 hora mes o menys.
Quan varem arribar al poble feia una temperatura d’1ºC,ens vam preparar per pujar,però primer els professors van fer dos grups.Un grup aniria per un cami més llarg però amb menys pendent i l’altre el grup dels cascos blaus que només anaven els que hi volien, farien un camí mes curt però amb més pendent passant per una via ferrata.
Grup cascos blaus: Vam sortir des de Joanetes per una pista guiats per dos companys,tot seguit varem seguir per un corriol amb poca pendent que estava rodejat per un bosc d’Alzines i Roures, al arribar a una clariana on vam parar a descansar els professors van dir que apuntessim les primeres dades del recorregut.
Al primer tram de ruta varem fer 660 metres a una velocitat de 3,8 km/h i 129 metres de desnivell.
A l’acabar el descans uns altres companys es van oferir per fer de guies, just al començar ens hem trobat amb una cruilla i vam agafar el cami de l’esquerra, a mesura que anavem pujant la vegetació de l’entorn anava cambiant i va passar de ser un bosc de Roures i Alzines a ser un de només Alzines.Varem acabar el segon tram a 500 metres d’alçada on vam parar a fer un petit descans,portavem recorreguts 1300 metres lineals i es va poder començar a gaudir d’unes bones vistes de la Garrotxa.
A l’acabar el descans es van tornar a canviar els guies,en el tercer tram la cosa ja va començar a complicar-se una mica,el terreny va tornar-se més empinat. A la pujada estava plena de pedres de gres que vam tenir que grimpar una mica pero sense cap mena de problema per que el nostre grup estava ple de gent potent que tirava sense problemes. Quan ja estàvem a 1000 metres d’alçada hem fet un petit descans on es vam trobar amb l’altre grup perquè la seva ruta coincidía amb la nostre,ja que era una paradeta llarga vam aprofitar per esmorzar una mica i hidratar-nos.
El quart tram va començar amb una pujada molt empinada, algún que altre company va tenir problemes per pujar.Al acabar aquesta pujada varem parar a preparar-nos per fer la via ferrata,els professors en van explicar normes de seguretat per que no hi hagi cap problema.
Just al començament de la pujada un company va llençar un pedra amb el peu que per poc impacta amb l’Aaron va faltar poc per que li donés. Era una via fàcil però hi havia llocs que no estava en bon estat i era perillós per la seguretat. Al final de la via ferrata vam pujar al cim del Puig Corneli,aprop d’aquest hi ha via una mena de llums de nadal amb forma d’estel fugas. Al baixar ens hem trobat amb l’altre grup i vam pujar tots al Puig dels Llops on bufava un vent impressionant,allà ens vam fer una foto de grup i tot seguit vam baixar per anar al Puig Sacalm.