dimecres, 11 de març del 2015

L'Olla de Roses (B)

Dijous,19 de Febrer de 2015

Avui és el dia.El dia pel qual hem estat treballant tots aquests dies de festa de carnaval.És el dia en el que farem simulació de guies tècnics(Aaron,Joel,Marc i jo,Adrià).Farem el guiatge per l'olla de Roses.Després d'esmorzar comencem amb el powerpoint...
Un powerpoint molt complet però molt extens,haurem de plantejar una bona estratègia per tal que la sessió sigui dinàmica i no se'ns adormin.Durant l'esmorzar,ens hem repartit les diapositives equitativament,però a l'hora de la presentació l'Aaron i jo ens explicàvem millor i hem explicat la gran majoria de les diapositives i en Marc i en Joel n'han explicat algunes de les que ells havien preparat.Un cop feta la presentació en Xavi ha marxat un moment de la classe i en Roger ha aprofitat per a que els companys diguessin les coses bones i dolentes del nostre treball.Amb tot l'estrès d'aquests dies no ho vaig veure però avui m'he adonat que,tot i ser un bon powerpoint,tenia defectes.Res és perfecte.Un cop ha tornat en Xavi ens ha dit que era un powerpoint molt complet i ambiciós.Aspirem al 10 però hem d'estar a l'alçada.Durant el guiatge les nostres explicacions han de ser igual de potents.Sortim de l'escola,direcció cap als camps de conreu que hi ha al costat de l'institut(per la pista que ens condueix a darrere del camp de fútbol)Ja m'he posat al meu paper i intento ser un guia en condicions.Mentres la gent va caminant intento que es fixin amb la flora que van veient.Un cop arribem a un camp de vinyes i un d'oliveres col·locats de costat;l'Aaron i jo fem una explicació d'aquesta flora.Un cop acabades les explicacions continuem caminant pel camí i seguim fins a arribar a l'inici del primer corriol(ens portarà a la base de la divisòria del puig de l'Àliga;la qual farem servir de tornada.Li he dit a l'Aaron que s'avançi i els hi expliqui a tots mentre caminaven el camí que farien de tornada.Hem continuat un petit tall fins que hem arribat al punt apícola,aquí l'Aaron ens ha fet una gran explicació sobre les abelles,la seva importància pel nostre món i els diferents usos que se'ls hi dona al pol·len,la mel i la jaleia reial.Un cop feta l'explicació seguim el camí i ens dirigim cap al pi d'en Rahola,on farem una explicació sobre els pins.En teoria,havíem de pujar el corriol que ens condueix cap al pi,però a causa del temps hem tingut que escurçar-ho i hem fet l'explicació des d'abaix.Aquí en Joel ha explicat algunes coses sobre els pins però no se n'ha ensortit massa bé i l'hem ajudat una mica.Moment delicat del guiatge.Un cop passat l'imprevist,hem fet un petit cul de sac i hem tornat a la pista per a continuar fins al corriol que ens portaria cap al Pla de les Gates.Abans de pujar pel corriol en Marc els hi ha explicat que s'hidratessin,menjessin i es treiessin roba.Ha sigut una pujadeta forta,una de les més dures de la ruta.Mentres pujàvem,m'interessava per l'estat dels clients i,he tingut que frenar a en Marc més d'un cop perquè a vegades el ritme era alt.Un cop a dalt,en Marc s'ha avançat per anar col·locant les fites més properes de la cursa d'orientació.Un cop han arribat l'Aaron i en Joel els hi he delegat algunes de les explicacions que tenia jo ja que jo m'havia d'avançar per tal de col·locar les fites més llunyanes.Els hi he fet un petit resum del que havien d'explicar i he marxat mentre els clients menjaven una mica.He anat tot el ràpid que podia però a causa d'una petita sobrecàrrega al tendò d'aquiles del peu esquerre se'm feia difícil avançar...Una lesió que em va aparèixer unes setmanes abans i que no marxava del tot.De seguida he passat a en Marc i he anat en direcció de la fita nº 8,la més allunyada de totes.He tardat moltíssim a fer-la i quan em disposava a pujar cap al Puig Alt a posar les dues que quedaven el grup ja m'havia atrapat.L'Aaron m'ha demanat els mapes de la cursa i els hi he donat,acte seguit he anat ràpidament cap al Puig Alt.Al peu del Puig hi havia un home amb tres gossos i un d'ells quasi em mossega,però això no m'ha fet parar i he continuat fins a posar l'última fita.Quan em pensava que ja podia respirar m'he adonat que,m'havia emportat les targetes de control!!!Sort que ara tocava baixada!!!!!He anat tot el ràpid que he pogut i altre cop,el gos m'intentava mossegar.Per sort,jo corria més que ell i al final s'ha donat per vençut.La segona pendent que he baixat era molt empinada i havia d'anar amb compte,però havia d'entregar les targetes i per tant,he anat molt ràpid,Els d'abaix que m'han vist baixar estaven al·lucinats,he baixat molt ràpid.Un cop he arribat on ells,els hi he donat les targetes i m'he estirat;estava fós.
He menjat una mica en companyia d'en Joel mentre esperàvem que anessin passant els grups a buscar les seves bosses.Un cop han passat uns 40 minuts m'he aixecat i he anat cap al Puig Alt(amb la calma).He delegat a en Joel i a en Marc la recolecció de les fites un cop tots els grups haguessin passat.Un cop al Puig Alt,hem fet recompte de les fites recolectades per cada grup i,com sempre,han guanyat els profes.Però han sigut bons i han deixat que els alumnes competissin pels premis.4 grups competien per 3 premis.Com que estaven molt empatats,hem fet ronda de preguntes sobre la informació que tenien a cada fita.Al final han guanyat en Jorge Valenzuela i en Toni Cazalilla i,a part del menjar,també han guanyat dues perruques que han decidit donar a l'Isaac Gualda i a en Cristian Pujolà(les havien de portar fins al final del guiatge).En Cristian no ha volgut posar-se la perruca i al final se l'anaven posant quasi tots.Hem baixat pel tallafocs cap al Pla d'en Caussa(en Cristian havia d'anar a buscar una de les fites que en Marc s'havia deixat;per sort era de les més properes).Hem baixat i enmig del pla en Miguel s'ha parat perquè se li havia desfet el compeed que portava posat i se n'ha posat un de nou,en Joel s'ha quedat amb ell.Quan ens disposàvem a baixar en Cristian encara no havia arribat i en Xavi i l'Isaac l'han trucat sense èxit.Al cap d'una estona hem decidit que el grup anès baixant mentres en Xavi i jo el buscàvem.Per sort abans de sortir ha arribat en Cristian.En comptes d'anar pel tallafoc havia agafat la pista i per això tardava tant.Hem anat baixant pel corriol fins arribar abaix on en Joel ens ha fet una explicació sobre la pissarra.Un cop feta l'explicació hem continuat per la pista i a causa del temps,hem decidit creuar per l'urbanització de Mas Oliva per arribar abans a l'institut.Ha sigut un tram difícil ja que a causa del meu tendó em costava moure'm i havia d'estar pendent del grup que anava a davant i del que es quedava a darrere(uns tenien molta pressa i d'altres no en tenien ni un xic).També havia d'estar pendent dels cotxes ja que erem a un tram urbà.Un cop hem arribat al camp de fútbol,hem fet un petit tram per la pista inicial fins a arribar a l'institut de nou.Un cop allà en Marc ha intentat fer un bon tancament però no li ha sortit gaire bé.Què hi farem,no?

Ha sigut un guiatge complicat però crec que,dintre de tot,ha sigut un bon guiatge i els nostres clients n'han sortit satisfets.

FOTOS

Text i fotos: Adri Mihi.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada