dimecres, 28 de gener del 2015

Cap de Creus Sud BTT B

El passat dimarts 20 de gener els alumnes de la classe B del CAFEMN vam realitzar el primer guiatge en BTT on els guies eren els alumnes. Es tractava de fer una ruta, presentar-la davant  de tota la classe i sortir a gaudir-la.
Els primers afortunats en fer de guies van ser: l’Aaron Plana, l’Adrià Mihi, en Carlos Zayas i en Robert Mckechnie. Aquests 4 guies principiants ens portarien a fer una ruta dura, física, divertida i tècnica. Els guies d’anada van ser l’Aaron i l’Adri i els de tornada van ser en Carlos i en Robert,eren dos grups de dos persones. L’anada va anar sobre rodó, l’Aaron i l’Adri van deixar el llistó molt alt i tots els que farem la ruta després d’ells l’haurem de fer molt bé i treballar-la molt. Tant en el PowerPoint, com en el guiatge de la ruta ho van fer d’una manera molt notable, amb explicacions molt clares i un ritme molt alt( els altres alumnes representàvem a uns alumnes del CAFEMN de Bagà que venien a fer una ruta pel cap de creus).
L’inici de l’anada va començar per les paelles dels Grecs, dures i que s’han d’afrontar amb ganes i il·lusió, seguidament vam fer el corriol que ens duria al Dolmen de Cobertella i baixaríem una pista per després pujar un petit tram de carretera fins l’inici del “test”. A partir d’aquí tot va ser pujada fins arribar a una zona on l’Adri va explicar la base militar situada sobre el Pení(problemes per la roda d’en Ruben). Després de l’explicació, vam circular per una pista en pendent molt divertida on tot anava bé fins que en David Martin va caure i en Miguel  hem va espantar fen una “semi caiguda”  en una corba. A la dreta de la pista hi havia l’inici del corriol Impossible, ja conegut per alguns alumnes d’una ruta anterior. Per mi l’únic fallo de la ruta per part dels guies va ser aquí, ja que ens van dir que sortíssim d’un en un per fer el corriol però després de fer-ho ens van parar a tots al corriol per explicar-nos més informació, es un fallo lleu però existent. Quan vam acabar el corriol ens vam dirigir a Cala Montjoi on van fer la seva ultima explicació.
Torn pels altres guíes, amb el llistó ben alt dels anteriors en Carlos i en Robert van començar amb un xic de nervis( trobo que es molt normal). La seva idea era pujar la muntanya que hi ha al costat de la cala, però en Toni i en Ruben van dir que no perquè feia força vent. Els guies doncs van decidir anar al seu següent punt d’interès: el Bullí. El seu error seguia sent el nerviosisme i van decidir explicar el que ha sigut el millor restaurant del Món (ara ja tancat) des de la zona del Pàrquing i amb el grup a la carretera. Tot  seguit ens vam dirigir per una carretera en pujada que ens dugués al corriol de Falconera (que estava en mal estat aquell dia degut a la tala d’arbres) amb una prèvia explicació del corriol. Un inconvenient més va ser la caiguda de l’Adri, que va generar una mica d’angoixa perquè es va quedar inconscient durant uns segons, en aquest cas els guies van estar bé en ajudar-lo però el grup es va avorrir una mica aquella estona. Quan vam arribar al final del corriol i vàrem visualitzar les vistes del mirador dels búnquers de Falconera vam fer una foto de grup molt divertida. El següent punt era el far de Roses, on els guies van fer bé dos grups amb els que tenien més energia en aquell moment davant i els altres darrera més lents, però un mal entès entre els guies va provocar que els grups no s’adjuntessin al far i que el grup darrer pases de llarg. El darrer punt era arribar al institut després d’una explicació del moll de Roses, els guies ho van fer molt bé a les rotondes i als passos de zebra i van aconseguir arribar a l’hora establerta. Enhorabona!